Csupabé

Kirándulások, túratervek, országjárások

Vigyor      Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor     Vigyor

2010. április 30-tól május 2.     3 nap az Aggteleki karszt területén

Pünkösdi három napos túránk első állomásaként meglátogattuk a szalonnai műemlék református templomot, majd néhány órás gyalogtúrát tettünk az Ördöggát szaklaalakulatához. A rövid túra után is jól esett a sör, és persze az egyéb innivaló, nameg a vacsora utáni beszélgetés.

Másnap Szelcepusztáról indulva meglátogattuk Derenk romközséget, majd felkapaszkodtunk a Szádvár romjaihoz. Kellemesen elfáradva érkeztünk le A Szalamandra-házhoz, ahol a napi túránkat befejeztük.

Harmadnap Martonyi falucska templomát érintve gyalogoltunk fel a martonyi Pálos kolostor romjaihoz. A csapat bátrabb tagjai még leereszkedtek Perkupára, ott csatlakoztak a kevésbé edzettekhez, akik idáig busszal érkeztek.

2010. július 24-31.     8 nap Szlovákiában

Magas Tátra, Szepesség:

Zsgyár, Magisztrála, Csorba tó, Nagyőr, Csütörtökhely, Szepesvár, Szepeskáptalan, Szepesszombat

2010. augusztus 20-22.     3 nap a Bakonyban, Bodajk környékén

Augusztus 20-án indult kis csapatunk, hogy egy három napos túra során megismerkedhessünk a Vértes és a Kelet-Bakony néhány látnivalójával. Elsőként Tatabánya nevével szorosan összakapcsolódott Turul-emlékművet látogattuk meg, majd kis sétát követően a város fölött magasodó kilátó tetejéről gyönyörködhettünk a látványban. A Szelimlyuk-barlangot sem hagyhattuk ki, ha már arra jártunk! Rövid buszozást követően Majkon a kamalduli remeteség romjait tekintettük meg. A következő állomásunk Csókakő volt, ahol a vár romjaiból szintén csodálatos kilátás nyít a környékre. Ezt követően a móri borvidéket "kóstoltuk" meg, bizony jól esett! A szálláshelyünkre érkezve belecsöppentünk az augusztus 20-i ünnepségre, ahol a környékbeli gazdák boraival és az új kenyérből készült hagymás zsíroskenyérrel kínáltak.

Másnap a tési szélmalom és a kovácsműhely meglátogatásával kezdtük, aztán belevetettük magunkat a Burokvölgy (bár én idáig Barokvölgynek ismertem) rengetegébe, aholis a szó szoros értelmében árkon-bokron, de még kidőlt fákon és egyéb akadályokon keresztül haladva jutottunk Bakonykutiba. Mitagadás: itt is jól esett a sör!

A harmadik napon először felkapaszkodtunk a bodajki kálváriára, majd a Gaja patak völgyében sétáltunk. Rövid buszozás után Székesfehérvárra értünk. Kis séta közben meglátogattuk Kati nénit, az egykori kofaasszonyt, majd a városháza tornyának harangjátékában gyönyörködtünk. Székesfehérvári látogatásunkat a Bory-vár megtekintésével zártuk. Végezetül tisztelegtünk az 1848-49-es szabadságharc pákozdi emlékműve előtt, majd egy kis sörözéssel fejeztük be a napot.

Oldal: 2010. évi túrák
Csupabé - © 2008 - 2024 - csupabe.hupont.hu

A honlap magyarul nem csak a weblap első oldalát jelenti, minden oldal együtt a honlap.